
HTML TEÓRIA
Moderná web stránka by mala spĺňať požiadavky ako
Vďaka responzívnemu uspôsobeniu máme lepšiu indexáciu web stránky, nakoľko Google od 21. apríla 2015 rozdelil vyhľadávanie na PC a osobitne na mobilné zariadenia. •Pre nás to znamená, že stránky bez responzívneho štýlu nebude Google zobrazovať vo vyhľadávaní v mobiloch. • Celkový design web stránky má byť cielený tak, aby webová stránka mala jednoduché prehliadanie, a aby sa potencionálny zákazník vedel hneď zorientovať v našich produktoch alebo službách.
SEO optimalizácia
Byť na internete a nebyť nájdený je zbytočné mrhanie finančných prostriedkov na tvorbu webových stránok. ▪Základným nástrojom pre vyhľadateľnosť web stránky vo vyhľadávačoch je tzv. SEO (search engine optimization - "optimalizácia pre vyhľadávače"). ▪To umožní budúcim potencionálnym zákazníkom ľahšie nájsť Vašu webovú stránku. ▪V prípade splnenia 4 základných kritérií pre tvorbu webovej stránky (originálny dizajn, použiteľnosť, prístupnosť a viditeľnosť) potom môžeme konštatovať, že sme spravili pre návštevníka nášho webu maximum. ▪Internetové stránky nevytvárame krátkodobo, ale získavame nimi nových klientov alebo záujemcov pre naše produkty, či služby.
HTML, CSS, PHP, JavaScript
HTML je značkovací jazyk, hypertextový značkovací jazyk (HyperText Markup Language)
CSS je formátovací jazyk, kaskádové štýly (Cascading Style Sheets)
PHP je skriptovací jazyk, skriptovací jazyk na strane servera (PHP: Hypertext Preprocesor)
JavaScript je skriptovací jazyk, skriptovací jazyk na strane klienta
HTML je značkovací jazyk. •Značkuje (označuje) časti dokumentu, stránky. •To znamená, že pomocou HTML určujeme, aký význam bude mať ta ktorá časť HTML stránky. •Teda pomocou HTML povieme, že tento kus textu bude nadpis, iný kus textu odstavec a iný tabuľka. •Ak chceme urobiť aj tie úplne najjednoduchšie webové stránky, HTML (XHTML) potrebujeme
CSS je formátovací jazyk. •To znamená, že určuje, ako bude ktorá časť stránky vypadať. •Pomocou CSS štýlu teda môžeme určiť vzhľad stránky. •Teda CSS povie, že nadpis (o ktorom HTML určilo, že je nadpis) bude modrý, že odstavec sa bude zarovnávať vľavo a že tabuľka bude na zelenom pozadí. •Naopak už nehovorí, ktorá časť stránky bude tým nadpisom, odstavcom či tabuľkou. •CSS teda určuje len vzhľad stránky. Teda všetko, čo sa týka farby, písma, veľkosti prvkov a podobne.
PHP
je skriptovací
jazyk.
•Pomocou
PHP sa vytvárajú rôzne webové aplikácie ako je kniha hosťov,
počítadlo návštev, anketa,
diskusne
fórum
alebo
chat.
•S
PHP nezačínajte, pokiaľ ešte neovládate základy HTML, budete ich
totiž
potrebovať
JavaScript je tiež skriptovací jazyk. •Rozdiel medzi JavaScriptom a PHP je v tom, že PHP funguje na strane servera a JavaScript na strane klienta. •To znamená, že to, čo robí JavaScript sa vždy odohráva na vašom počítači (resp. na počítači užívateľa vašich stránok) a neodosiela žiadne dáta na server. •Pomocou JavaScriptu teda nevytvoríte nič, čo by muselo prebehnúť Internetom. •JavaScripty dokonca fungujú, i keď nie sme k Internetu práve pripojení •V JavaScripte teda chat ani knihu hosťov neurobíme. •Vytvoríme v ňom ale rôzne efekty ako je rozbaľovacie menu, bežiace a točiace sa nezmysly, otváranie nových okien s nejakým nastavením a podobne
Najčastejšie
použitie stránok:
1.BLOG, FOTOBLOG, VIDEOBLOG- účelom je predstavenie svojich myšlienok, nápadov, postrehov, snaha interagovať s inými ľuďmi cez komentáre, vymieňať si názory, dobré pre sebarealizáciu, hľadanie riešení = budovať povedomie u ľudí, získavať reakcie na svoje myšlienky, prácu
2.OSOBNÁ PREZENTÁCIA- účelom je predrať sa do povedomia so značkou vlastného seba, dôležitý je na nej náš osobný príbeh najlepšie v spojení s blogom = budovanie osobného brandu.
3.FIREMNÁ PREZENTÁCIA- účelom je predstavenie firmy spolu s produktami a opäť výhodné v spojení s firemným blogom = podpora povedomia, podpora predaja, zákaznícky servis.
4.PRODUKTOVÁ STRÁNKA- účel je jasný, predstavenie a predaj konkrétneho produktu alebo sortimentu, dobré na doplnenie firemnej prezentácie alebo v spojitosti v blogom = informovanie o produktoch, predaj.
5.ESHOP-
účel je predávať konkrétne produkty, najlepšie ako doplnok stránky firmy, blogu
alebo sortimentovej stránky = predaj, budovanie komunity.
Doména
Doména je názov stránky.
•je to základná adresná jednotka na Internete, ktorá reprezentuje konkrétnu IP adresu (napr. 82.208.46.20). •Pre užívateľov je omnoho ľahšie si zapamätať slovný názov (reťazec písmen, číslic a poprípade pomlčky) než štyri čísla. •No a keďže užívatelia identifikujú web podľa domény, rovnako tak činia aj vyhľadávače.
Domény rozdeľujeme na niekoľko úrovní:
•Doména prvej úrovne sa označuje ako TLD (top level domain = doména najvyššej úrovne).
Príklad: .sk, .com, .cz
•Doména druhej úrovne je bežne nazývaná len
ako doména. Príklad: seochat.sk, google.com, seznam.cz
•Doména tretej a vyššej úrovne je subdoména. Príklad: blog.seochat.sk, forum.seochat.sk,
www.poznamky.webnode.sk